Plan Dnia
Radosne poranki ( 6:30 – 8:45 )
Czas ten przeznaczony jest na schodzenie się dzieci oraz na włączenie dziecka i nauczycieli do całodziennego przedszkolnego życia. Jest to czas, kiedy dzieci mają przestrzeń na przekazanie "światu", co w nich jest aktualnie żywe, to czas na bycie nauczyciela z każdym dzieckiem oraz dzieci ze sobą nawzajem. Wbrew pozorom, jest to czas bardzo ważny. Zaspakaja potrzeby włączenia, bycia widzianym i słyszanym, potrzebę zabawy, autonomii, uznania.

Powitanie 08:50
Kiedy większość dzieci dotrze już do przedszkola, dzielimy się na grupy i w swoich salach witamy się piosenką, wspólnie układamy kalendarz, utrwalając stałe rytmy (pora roku, miesiąc, dzień tygodnia) i planujemy aktywności na dany dzień.

Śniadanie ( 9:00 – 9:30 )
Podczas wszystkich posiłków realizujemy również treści podstawy programowej w zakresie umiejętności samoobsługowych i zwyczajowych. Jest to także czas na uwrażliwianie dzieci na potrzeby wszystkich w społeczności - ciszy czy estetyki - ale również pomoc dzieciom w uświadamianiu im ich własnych granic i wspieranie intuicji. Dzieci nie są zmuszane do jedzenia, respektujemy prawa dziecka do ich wyborów oraz autonomii jednocześnie zachęcając do próbowania i poznawania smaków, wspólnego posiłku, cichej rozmowy podczas posiłku - duży udział ma tu Pani Kucharka Grażynka, która żywo reaguje na gusta i potrzeby żywieniowe dzieci.

Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne ( 9:30 – 11:00 )
Po śniadaniu odbywają się zajęcia programowe realizowane wg planów miesięcznych i tygodniowych z uwzględnieniem kalendarza imprez. W grupach wiekowych realizujemy program wychowania przedszkolnego wzbogacony o zajęcia z zakresu rozwoju umiejętności matematycznych, język angielski, gimnastykę ogólnorozwojową z elementami korektywy oraz zajęcia plastyczne i umuzykalniające. Czas trwania oraz forma prowadzenia zajęć są dostosowane do aktualnych możliwości i potrzeb dzieci.

I danie ( 11:00-11:30 )
Kierując się preferencjami naszych podopiecznych, postanowiliśmy rozbić obiad dwudaniowy na dwie części, czyli najpierw podajemy zupkę, a po około godzinie- półtorej, podajemy drugie danie. Ta zasada rewelacyjnie sprawdza się nam każdego dnia, dzieci jedzą w regularnych odstępach czasu i zdecydowanie chętniej zjadają swoje porcje.

Aktywności na świeżym powietrzu ( 11:30 – 12:30)
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, poznawanie najbliższej okolicy, pobyty w lesie.

II danie (12:30 – 13:00)
Atmosfera zjadania posiłków to u nas podstawa! Starajmy się zjadać je wspólnie, w spokoju, budując więzi i ciesząc się jedzeniem i sobą.

Relaks (13:00 – 14:00)
Dzieciom młodszym organizujemy odpoczynek na leżaczkach, czytamy bajki, słuchamy wspólnie relaksującej muzyki. Tym, które nie odpoczywają pod kołderką, proponujemy spokojne zajęcia wyciszające.
Dla starszych dzieci to przede wszystkim czas na codzienne czytanie książki, spokojny odpoczynek, zabawę swobodną. W tym czasie możemy również wyjść na podwórko lub uczestniczyć w zajęciach dodatkowych.

Zabawy dowolne (14:00 – 15:00)
Dzieciom nie jest potrzebny napięty jak struna program i ciągły pośpiech, żeby zdążyć na czas. Dajemy naszym Pszczółkom dużo czasu na swobodną, niekontrolowaną zabawę i poznawanie otaczającego świata.

Podwieczorek (15:00 – 15:30)
Podwieczorek w Pszczółkach kojarzy się beztroską dzieciństwa i pysznymi niespodziankami kulinarnymi. Pani Grażynka przygotowuje gofry z owocami, ciasta, budynie i sałatki owocowe. Mniam, od samego czytania cieknie ślinka ;-)

Zajęcia popołudniowe / Praca indywidualna z dziećmi wykazującymi szczególne potrzeby (15:30 – 16:30)
Prowadzimy zabawy wspomagające rozwój. Pracujemy z dziećmi indywidualnie lub z grupą dzieci o zbliżonych potrzebach edukacyjnych. Doskonalimy umiejętności zdobyte przez dzieci podczas zajęć. Inspirujemy dzieci do podejmowania samodzielnej działalności. W zależności od pogody prowadzimy zabawy na świeżym powietrzu lub w kącikach zabaw. Kontynuujemy zajęcia dodatkowe.

Aktywności na świeżym powietrzu / zabawy dowolne (16:30 – 18:00)
Oczekując na rodziców, bawimy się w sali lub na placu zabaw. Zachęcamy dzieci do podejmowania twórczej i samodzielnej aktywności.To również czas na rozwiązywanie konfliktów, zabawy zorganizowane i indywidualne, rozmowy z dziećmi, czytanie, powtarzanie umiejętności z zajęć, czas na podsumowanie dnia. Dzieci często opowiadają, co wydarzyło się w przedszkolu , co im się podoba, a co nie. Uczą się, jak sobie radzić z emocjami, otrzymują pomoc i wsparcie w wyrażaniu siebie.
